Play and nature: Turkija (10), Graikija (4), Rumunija (3), Lietuva (1)

Šiuo projektu siekėme per kuo įvairesnes kūrybines, amžiaus tarpsnį atitinkančias veiklas, padėti vaikams pažinti pasaulį, susieti žmogų ir gamtą kaip neatskiriamus komponentus, ugdyti meilę gamtai ir skatinti ugdytinius domėtis ir veikti jos labui.

Projektą „Play and nature“ sudarė keturi etapai.

Pirmasis etapas – Aš tyrinėju savo aplinką. Vaikams buvo pristatoma aplinkos apsaugos svarba, skatinamas kasdienis gamtos pažinimo siekis, raginama priimti palankius aplinkai sprendimus. STEAM veiklų įtraukimas padėjo kasdienę veiklą nukreipti problemų sprendimo linkme. Buvo organizuojamos išvykos į parką ir atodangas, kur vaikai rinko gamtines medžiagas ir uolienas, kurias tyrinėjo ir rinko išsamią informaciją.

Antrasis etapas – Perdirbu. Tikslas buvo skatinti mokinius domėtis ekologija, ekologiška gamyba, aplinkos saugojimu, aplinkos taršos mažinimu, darnia žmogaus veikla su gamta ir aplinka, ugdyti ekologinį sąmoningumą, atsakingą gamtos išteklių ir maisto produktų vartojimą. Etapo metu vaikai rūšiavo antrines žaliavas, kūrė meninius darbelius, panaudojo antrines žaliavas sodininkystėje. Įstaigoje buvo organizuoti du respublikiniai projektai, kurie įtraukė visą darželio bendruomenę į aktyvų atliekų rūšiavimą ir perdirbimą.

https://www.facebook.com/groups/732603148727169
https://www.facebook.com/groups/970661041078816

Su projekto partnere sukurta knyga: https://www.storyjumper.com/…/170898781/65ff31c6a3b51

Trečiasis etapas – Nykstantys gyvūnai. Etapo metu vaikai susipažino su nykstančiomis gyvūnų rūšimis, išsiaiškino, kuo šie gyvūnai minta, kur gyvena, kokie bruožai jiems būdingi, aptarė jų nykimo priežastis, ieškoti bei teikti pasiūlymus, kaip apsaugoti nykstančias gyvūnų rūšis.

Projekto metu sukurtus žaidimus, galite peržiūrėti čia: https://wordwall.net/resource/66157818/endangered-animals

Ketvirtasis projekto etapas – Medžiai ir augalai. Jis buvo skirtas augalams. Mūsų ugdytiniai gilino žinias apie medžius, jų klasifikaciją, mokėsi medžio dalių pavadinimų. Rūpinosi ir tyrinėjo įstaigoje esančiais sodo medžiais ir augalais. Visa darželio bendruomenė pasodino Ąžuolą.

Vaikai noriai įsitraukė į ugdymo procesą, pažino daugiau gyvūnų ir augalų, sužinojo ekologinių problemų žalą gamtai bei pačiam žmogui. Projekto metu buvo ugdoma ne tik aplinkos pažinimo ir tyrinėjimo sritys. Lygiagrečiai su jomis ugdėsi sakytinė bei rašytinė kalba, skaičiavimas ir matavimas, iniciatyvumas ir atkaklumas, problemų sprendimas, meninė raiška, bendravimas ir bendradarbiavimas su bendraamžiais.

Projekto metu vaikai dirbo tiek individualiai, tiek grupėmis. Projekto veiklos buvo integruotos į savaitines veiklas.

Veiklose buvo taikomi Mąstymo mokyklos („Thinking school“) elementai, pavyzdžiui, Apskritimo žemėlapis, Sekos žemėlapis, Medžio žemėlapis. Neapsieita ir be STEAM ugdymo (eksperimentai, darbas su IKT priemonėmis ir kt).

Irma Kupstienė, ikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja